lauantai 4. huhtikuuta 2020

Palmusunnuntain lukumaraton + kooste

Iltatähden syttyessä järjestää palmusunnuntain lukumaratonin. Eristyksissä ollessa on tullut luettua muutenkin, mutta edellisestä maratonista on aikaa ja tämä on hyvä tapa viettää viikonloppua.

Maratonpinossa minulla on Neal Gablerin Walt Disney – Amerikkalaisuuden ikoni ja Rainbow Rowellin Wayward son. Disney-kirja minulla on kesken. Lisäksi saatan kuunnella äänikirjana Susanna Hynysen ja Dess Terentjevan Neonkaupunkia. Nämä kirjat eivät ole kuitenkaan kiveen hakattuja, saatan muuttaa mieltäni matkan varrella. 

Aloitan maratonini lauantai-iltana ja päivitän etenemistäni tähän postaukseen. 

20.15 Aloitan maratonin vähän villillä valinnalla: jatkan Neonkaupungin kuuntelua! Olin suunnitellut sen olevan vain varavaihtoehto, jos fyysinen kirja uuvuttaa, mutta näin spontaani minä näköjään olen! Ajattelin samalla vähän piirrellä, todennäköisesti DVR:n hahmoja, jotta fokus pysyy Campissa :D (ei sillä, olen kyllä edellä tavoitteitani tällä hetkellä, mutta ei siitä tässä kohdassa sen enempää!) 

23.30 Neonkaupunkia kuunneltu 1 h 20 min. Iltasaduksi jatkan Walt Disneyn elämäkertaa, jota luen niin pitkälle kuin jaksan ennen kuin silmät menevät väkisin kiinni. Hyvää yötä! 

10.10 Iltalukemiset jäivät vähän laihoiksi, luin Disney-kirjaa vain 22 sivua ennen uniaikaa. Aamun ajattelin aloittaa paitsi päiväkahvileivonnalla, myös Wayward sonilla.

14.00 Karjalanpiirakoiden leipomisen lomassa Wayward son eteni 48 sivua. Seuraavaksi jatkan eilistä piirrosta ja kuuntelen Neonkaupunkia. Saatan myös käydä kävelyllä samainen kirja luureissa, kun ulkona on niin kaunis ilma. 

18.35 Kuuntelin Neonkaupunkia vielä piirroksen värittämisen ja kävelylenkin taustalla yhteensä 2 h 9 min. Loppumaratonin taidan lukea vielä Disney-kirjaa, vaikka voi olla, että harhaudun myös kirjoittamaan ja/tai katsomaan Lanu-festareiden ohjelmanumeroita. On se vaikeaa, kun on liian paljon viihdettä tarjolla :D 

20.15 Lopulta luin vain 18 sivua, kun keskittymiskyky hieman rakoili ja Lanu-festarit houkuttivat puoleensa.


Maratonin lopulliseksi saldoksi jäi yhteensä 88 sivua Walt Disneyn elämäkertaa ja Wayward sonia sekä 3 h 29 min Neonkaupunkia äänikirjana. En ole kovin tyytyväinen saavutukseeni, olisin toivonut pääseväni sadan sivun yli, mutta ehkä tiiliskiven paksuinen elämäkerta ei ollut paras maratonkirjavalinta. Minulla oli kuitenkin ihan hauskaa, kun maratoonasin pitkästä aikaa, joten kiitokset Pearl Cloverille järjestämisestä! 

2 kommenttia:

  1. Sinulla kertyi kivasti äänikirjakuuntelua maratonille. Minä olen yhden kerran kokeillut äänikirjoja maratonilla, mutta tämä maraton meni taas ihan perinteisten kirjojen parissa. Mun pitäisi ehkä asettaa ihan tavoitteeksi joku tietty kuuntelumäärä maratonille, että muistaisin äänikirjatkin. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, aiemmilla maratoneilla ei ole juuri tullut äänikirjoja kuunneltua, joten ihan hauska kokeilu tämä! Luen kyllä nopeammin fyysisiä kirjoja kuin kuuntelen äänikirjaa, mutta juuri tällä maratonilla äänikirja olikin parempi vaihtoehto.

      Poista

Sano sanottavasi, mutta älä räyhää. Tarkistan kommentit ja julkaisen vain asialliset :)