lauantai 25. lokakuuta 2014

Laulua ja kynän rahinaa

Olen taas piirrellyt.

Ikinä en ole pitänyt itseäni hyvänä mallistapiirtäjänä, joten esim. Beatlejen piirtäminen on ollut pelkkä haave. Piirrettyäni kuitenkin vallan hyvän Georgen terveystiedon vihkoon, tulin siihen tulokseen, että yrittää voi aina. Yrityksen tulos on tässä:

Vasemmalta: Ringo, John, Paul ja George



















Alun perin järjestyksen piti olla Ringo, Geroge, John ja Paul. Gerogesta tuli kuitenkin John ja Paulista George. Kaikki kuvaa katsoneet ovat olleet sitä mieltä, että Paul näyttää Ringolta ja toisinpäin, mutta sitä minä en enää rupea muuttamaan. Ringolla on rumpukapulat, hyvänen aika! John onnistui kuitenkin parhaiten, vaikka kasvojen muoto onkin vähän väärä. Tätä kuvaa nyhersin melkein viikon, mikä kertoo varmaan osittain mallista piirtämisen vaikeudesta.Mukavaa sen teko silti oli, mutten toista ehkä rupeaisi yrittämään. (Toisaalta koskaan ei pitäisi sanoa ei koskaan.)

Beatlesin piirtämiseen oli toinenkin syy: A Hard Day's Night, joka 50 ikävuotensa takia näytettiin re-masteroituna elokuvateattereissa. Tätä elokuvaa en ole Let it ben ohella nähnyt, joten voitte uskoa harmini määrän, kun tajusin ensimmäisen esitysajan menneen multa täysin ohi ja toisen olevan itselleni epäsopivaan aikaan. Lohdutuksena olen katsonut traileria enemmän kuin yksittäiselle ihmiselle on hyväksi. 



Toinen piirokseni on myös musiikkiaiheinen, nimittäin ihana Kate Bush. En ole Katea vielä hirveästi kuunnellut (aloitin tämän vuoden maaliskuussa, joten olen tuore fani :)), mutta mulla on kuuntelematta enää neljä levyä yhdeksästä, mikä on kieltämättä aika hyvin. The Red shoes on näistä kuuntelemattomista levyistä yksi, mutta nimikappaleen olen kuullut sekä uutena (levyltä Director's cut) että alkuperäisenä versiona. Idea kappaleen "kuvituksesta" tuli jo torstain kuvistunnilla, mutta olin jo ehtinyt värittää mustepiirrokseni kengät mustiksi. Perjantai-iltana katsoin jälleen kappaleen musiikkivideon ja otin kynät esiin. 

Teksti kappaleesta The Red shoes (sanat Kate Bush)


Tykkään käyttää piirroksissani jotain tehosteväriä, kuten vaikkapa tässä tuo kenkien väri. Kuvan nainen ei näytä juurikaan Katelta, mutta minä tiedän, kuka hän on. Se riittäköön. 

Kappaleen musiikkivideo, mikä on tosiasiassa pätkä Katen käsikirjoittamaa ja ohjaamaa elokuvaa The Line, The Cross and the Curve. Siksipä tuo pitkä alku.



2 kommenttia:

  1. Ihailen ihmisiä, joilla on paloa piirtää muuten kuin kuvistunneilla. Mun kuvataiteellisuus rajoittuu marginaalikilppareihin. ;) Hienoja kuvia!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi kiitos :)

      Itse en osaa piirtää kilppareita marginaaleihin tai mihinkään muuallekaan, joten on hyvä, että joku osaa niitä suloisuuksia piirtää! ;)

      Poista

Sano sanottavasi, mutta älä räyhää. Tarkistan kommentit ja julkaisen vain asialliset :)